Balogh Imre oldala

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=zEfMBgX6r0ygcFmiyuqQ1aFK29ymxDVJugipyN5yj_hUN0k1ODJGSUFOWUZKTjNGSFJaMUQ4UU1RQi4u

Házidolgozat (Programozás) – 9. évfolyam

II. félév

Feladat leírása

Közeledik a nyári szünet! Az ön feladata, hogy egy nyáron nyitó strand és kempingnek készítsen el egy látványos weblapot.

A feladatban egy komlett webhelyet kell elkészítenie az alábbi leírás alapján! A weboldal elkészítéséhez (ahol lehet) CSS-t kell használni, a HTML kóddal való kiváltása nem értékelhető!

Forrásállományok letöltése (ZIP)

A megoldáshoz használja fel a kapott forrásokat, amit egy zip fájlban letölthet. A forrás mappa tartalma:

  • index.html (A weblap kezdőoldala. Tartalmazza a weboldalak keretét.)
  • fejlec.png (Az oldalakban használandó közös fejléc, ne felejtse el a saját strandjának a nevét beleszerkeszteni!)
  • hatter.png (Fix háttér, minden oldalra. Pontos instrukciók lejjebb!)
  • bgDIVIDER.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
  • bgOFF.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
  • bgON.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
  • tehen.jpg (Főoldali kép.)
  • fooldal.txt (Főoldal szövege.)
  • szolgaltatasok.txt (Szolgáltatások szövege.)
  • felsorolas.png (Szolgáltatások oldalon található felsorolásjelző kép.)
  • novella.txt (A novella oldal tartalma.)

A képek használata során ügyeljen arra, hogy a webhelyet tartalmazó mappa áthelyezése után is helyesen jelenjenek meg!

  1. A fejlec.png képet nyissa meg egy Ön által választott képszerkesztővel és helyezze el a képre feliratként az Ön által választott strandnevet! (Pl. Strandparadicsom)
  2. Módosítsa az index.html fájlban található CSS menüt úgy, hogy
    • a menüfeliratok rendre a következők legyenek (zárójelben a linkek, amikre mutatniuk kell): Kezdőlap (index.html), Szolgáltatások (szolgaltatasok.html), Novella (novella.html), Képek (kepek.html), Elérhetőség (elerhetoseg.html)!
    • csak a felsorolt menük jelenjenek meg!
  3. A hatter.png képfájlt állítsa be az index.html dokumentumban háttérnek úgy, hogy görgetéskor ne mozogjon és a jobb felső sarka igazodjon a böngészőben való megjelenítéshez!
  4. Állítsa be az oldalhoz tartozó margókat a köveetkező szempontok szerint: Alsó és felső margók: 0 képpont, jobb és bal margók: 5 képpont.
  5. Az oldal címe (böngésző keretén megjelenő) legyen az Ön teljes neve!
  6. Állítsa be az oldal alapértelmezett betűszínét fehérre, a betűtípus Arial-ra, és a méretét 14 képpontosra!
  7. A webhely öt aloldalból fog állni. Ezeknek az oldalaknak közös vázát a források közt elhelyezett index.html fájl adja. Ennek felhasználásával hozza létre a következő oldalakat:
    • szolgaltatasok.html
    • novella.html
    • kepek.html
    • elerhetoseg.html
      Mindegyik oldalt a saját munkakönyvtárába helyezze el! Ügyeljen arra, hogy a menüben, minden oldalnál a hozzá tartozó menüpont legyen kiemelve!
  8. Az index.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
    • Módosítsa az oldalon a H2-es címsor formátumát a következők szerint:
      • A betűtípus legyen Courier New, a mérete legyen 32 képpont, a színe pedig gold.
      • A sormagasság legyen 100px.
    • Az oldalra írja be címként, hogy “Üdvözöllek a ….. strandon!” (A pontozott helyre az Ön által kitalált nevet írja.)
    • A címet H2-es címsorba helyezze!
    • A cím alá helyezze el – középre igazítva – a tehen.jpg képet! (A középre igazításhoz keressen CSS alapú megoldást!)
  9. A szolgaltatasok.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
    • Másolja be az alsó cellába a szolgaltatasok.txt szövegfájlt tartalmát!
    • Módosítsa úgy a felsorolás cimkéjét, hogy a minta szerinti eredményt kapja! Használja fel a felsorolas.png képet!
    • Alkalmazza a bemásolt szövegre!
  10. A novella.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
    • Másolja be az alsó cellába a novella.txt szövegfájl tartalmát!
    • Tördelje a mintának megfelelően!
    • Módosítsa az oldalon a H3-as címsor formátumát a következők szerint:
      • A betűtípus ne változzon, a mérete legyen 24 képpont, a színe brown(barna), dőlt, középre igazított, csupa nagybetűs és 10 pontos ritkított.
    • A címet (Presztízs) helyezze H3-as címsorba!
    • A bekezdések legyenek sorkizártak, a fenti margó kivételével minden margó legyen 30 pontos, és az első sor legyen behúzva 20 ponttal.
    • Az utolsó bekezdésenek készítsen “utolso” néven egy új stílust a következő szempontok szerint:
      • A háttérszín legyen brown, a keret színe yellow(sárga), folytonos és 5 képpont vastag.
      • Alkalmazza az így létrehozott stílust az utolsó bekezdésre!
  11. A kepek.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
  12. Az elerhetoseg.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
    • Illesze be az iskola címéhez (Komárom, Táncsics Mihály u. 75.) tartozó Google Maps térképrészletet a minta szerint!
  13. Csomagolja össze a munkakönyvtárát strand2017sajatnev.zip néven és a fájlt töltse fel a www.edutech.hu/hazi oldalon! Ügyeljen arra, hogy a fájlnév ne tartalmazzon se pontot se ékezetes karaktereket!

Minták

Nincs galéria kiválasztott, illetve a galériát törölték.

Megoldáshoz javasolt programok

Megoldáshoz javasolt tananyagok

Beadás

Határidő: 2017. június 7. 23:59

Beadni a www.edutech.hu/hazi oldalon való feltöltéssel lehet. A kész mappát csomagold be ZIP kiterjesztéssel és strand2017sajatnev.zip néven töltsd fel az oldalon keresztül.


I. félév

Feladat leírása

A Télapó nagy bajban van, közeledik a Karácsony és neki össze kell gyűjtenie mindent, ami az ünnephez kell. Ebben gonosz szellemek akadályozzák. A feladatod, hogy írj egy programot, amiben a Télapó össze tudja gyűjteni a szükséges dolgokat. Egy csengőt, a csomagokkal teli zsákot és a karácsonyfát.

A megoldáshoz írjon egy programot Scratchben, a következő szempontok figyelembe vételével:

  • A Télapó a bal alsó sarokból indul. A négy nyíllal tudja a felhasználó mozgatni.
  • A kijelzőn négy szellem akadályozza a mozgásban. A szellemek véletlenszerű helyen jelennek meg a játék indulásokar, majd véletlenszerű irányba, véletlenszerű sebességgel indulnak el. A játéktér oldaláról “visszafordulnak”.
  • Ha a Télapó és egy szellem ütközik, akkor a küldetés sikertelen és vége a játéknak.
  • Ha a Télapó eléri valamelyik csomagját, akkor azt “begyűjti”, az objektum eltűnik.
  • A játék akkor ér véget a Télapó “győzelmével”, ha mindegyik csomagot begyűjtötte.

Szorgalmi feladat

A Télapó tud lőni, amivel a szellemeket hatástalaníthatja.

Beadás

Határidő: 2017. január 2. 23:59

Beadni a www.edutech.hu/hazi oldalon való feltöltéssel lehet. A kész fájlt csomagold be ZIP kiterjesztéssel és sajatnevtelapo.zip néven töltsd fel az oldalon keresztül.

Scratch

A Scratch 2.0 ide kattintva letölthető

BOLDOG KARÁCSONYT MINDENKINEK!