https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=zEfMBgX6r0ygcFmiyuqQ1aFK29ymxDVJugipyN5yj_hUN0k1ODJGSUFOWUZKTjNGSFJaMUQ4UU1RQi4u
Házidolgozat (Programozás) – 9. évfolyam
II. félév
Feladat leírása
Közeledik a nyári szünet! Az ön feladata, hogy egy nyáron nyitó strand és kempingnek készítsen el egy látványos weblapot.
A feladatban egy komlett webhelyet kell elkészítenie az alábbi leírás alapján! A weboldal elkészítéséhez (ahol lehet) CSS-t kell használni, a HTML kóddal való kiváltása nem értékelhető!
Forrásállományok letöltése (ZIP)
A megoldáshoz használja fel a kapott forrásokat, amit egy zip fájlban letölthet. A forrás mappa tartalma:
- index.html (A weblap kezdőoldala. Tartalmazza a weboldalak keretét.)
- fejlec.png (Az oldalakban használandó közös fejléc, ne felejtse el a saját strandjának a nevét beleszerkeszteni!)
- hatter.png (Fix háttér, minden oldalra. Pontos instrukciók lejjebb!)
- bgDIVIDER.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
- bgOFF.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
- bgON.gif (Menühöz tartozó képfájl.)
- tehen.jpg (Főoldali kép.)
- fooldal.txt (Főoldal szövege.)
- szolgaltatasok.txt (Szolgáltatások szövege.)
- felsorolas.png (Szolgáltatások oldalon található felsorolásjelző kép.)
- novella.txt (A novella oldal tartalma.)
A képek használata során ügyeljen arra, hogy a webhelyet tartalmazó mappa áthelyezése után is helyesen jelenjenek meg!
- A fejlec.png képet nyissa meg egy Ön által választott képszerkesztővel és helyezze el a képre feliratként az Ön által választott strandnevet! (Pl. Strandparadicsom)
- Módosítsa az index.html fájlban található CSS menüt úgy, hogy
- a menüfeliratok rendre a következők legyenek (zárójelben a linkek, amikre mutatniuk kell): Kezdőlap (index.html), Szolgáltatások (szolgaltatasok.html), Novella (novella.html), Képek (kepek.html), Elérhetőség (elerhetoseg.html)!
- csak a felsorolt menük jelenjenek meg!
- A hatter.png képfájlt állítsa be az index.html dokumentumban háttérnek úgy, hogy görgetéskor ne mozogjon és a jobb felső sarka igazodjon a böngészőben való megjelenítéshez!
- Állítsa be az oldalhoz tartozó margókat a köveetkező szempontok szerint: Alsó és felső margók: 0 képpont, jobb és bal margók: 5 képpont.
- Az oldal címe (böngésző keretén megjelenő) legyen az Ön teljes neve!
- Állítsa be az oldal alapértelmezett betűszínét fehérre, a betűtípus Arial-ra, és a méretét 14 képpontosra!
- A webhely öt aloldalból fog állni. Ezeknek az oldalaknak közös vázát a források közt elhelyezett index.html fájl adja. Ennek felhasználásával hozza létre a következő oldalakat:
- szolgaltatasok.html
- novella.html
- kepek.html
- elerhetoseg.html
Mindegyik oldalt a saját munkakönyvtárába helyezze el! Ügyeljen arra, hogy a menüben, minden oldalnál a hozzá tartozó menüpont legyen kiemelve!
- Az index.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
- Módosítsa az oldalon a H2-es címsor formátumát a következők szerint:
- A betűtípus legyen Courier New, a mérete legyen 32 képpont, a színe pedig gold.
- A sormagasság legyen 100px.
- Az oldalra írja be címként, hogy “Üdvözöllek a ….. strandon!” (A pontozott helyre az Ön által kitalált nevet írja.)
- A címet H2-es címsorba helyezze!
- A cím alá helyezze el – középre igazítva – a tehen.jpg képet! (A középre igazításhoz keressen CSS alapú megoldást!)
- Módosítsa az oldalon a H2-es címsor formátumát a következők szerint:
- A szolgaltatasok.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
- Másolja be az alsó cellába a szolgaltatasok.txt szövegfájlt tartalmát!
- Módosítsa úgy a felsorolás cimkéjét, hogy a minta szerinti eredményt kapja! Használja fel a felsorolas.png képet!
- Alkalmazza a bemásolt szövegre!
- A novella.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
- Másolja be az alsó cellába a novella.txt szövegfájl tartalmát!
- Tördelje a mintának megfelelően!
- Módosítsa az oldalon a H3-as címsor formátumát a következők szerint:
- A betűtípus ne változzon, a mérete legyen 24 képpont, a színe brown(barna), dőlt, középre igazított, csupa nagybetűs és 10 pontos ritkított.
- A címet (Presztízs) helyezze H3-as címsorba!
- A bekezdések legyenek sorkizártak, a fenti margó kivételével minden margó legyen 30 pontos, és az első sor legyen behúzva 20 ponttal.
- Az utolsó bekezdésenek készítsen “utolso” néven egy új stílust a következő szempontok szerint:
- A háttérszín legyen brown, a keret színe yellow(sárga), folytonos és 5 képpont vastag.
- Alkalmazza az így létrehozott stílust az utolsó bekezdésre!
- A kepek.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
- Ágyazza be az oldalba a minta szerint a http://indafoto.hu/szixi/bejarat oldalon található albumot!
- Az elerhetoseg.html oldalon elvégzendő egyedi feladatok:
- Illesze be az iskola címéhez (Komárom, Táncsics Mihály u. 75.) tartozó Google Maps térképrészletet a minta szerint!
- Csomagolja össze a munkakönyvtárát strand2017sajatnev.zip néven és a fájlt töltse fel a www.edutech.hu/hazi oldalon! Ügyeljen arra, hogy a fájlnév ne tartalmazzon se pontot se ékezetes karaktereket!
Minták
Nincs galéria kiválasztott, illetve a galériát törölték.
Megoldáshoz javasolt programok
Megoldáshoz javasolt tananyagok
Beadás
Határidő: 2017. június 7. 23:59
Beadni a www.edutech.hu/hazi oldalon való feltöltéssel lehet. A kész mappát csomagold be ZIP kiterjesztéssel és strand2017sajatnev.zip néven töltsd fel az oldalon keresztül.
I. félév
Feladat leírása
A Télapó nagy bajban van, közeledik a Karácsony és neki össze kell gyűjtenie mindent, ami az ünnephez kell. Ebben gonosz szellemek akadályozzák. A feladatod, hogy írj egy programot, amiben a Télapó össze tudja gyűjteni a szükséges dolgokat. Egy csengőt, a csomagokkal teli zsákot és a karácsonyfát.
A megoldáshoz írjon egy programot Scratchben, a következő szempontok figyelembe vételével:
- A Télapó a bal alsó sarokból indul. A négy nyíllal tudja a felhasználó mozgatni.
- A kijelzőn négy szellem akadályozza a mozgásban. A szellemek véletlenszerű helyen jelennek meg a játék indulásokar, majd véletlenszerű irányba, véletlenszerű sebességgel indulnak el. A játéktér oldaláról “visszafordulnak”.
- Ha a Télapó és egy szellem ütközik, akkor a küldetés sikertelen és vége a játéknak.
- Ha a Télapó eléri valamelyik csomagját, akkor azt “begyűjti”, az objektum eltűnik.
- A játék akkor ér véget a Télapó “győzelmével”, ha mindegyik csomagot begyűjtötte.
Szorgalmi feladat
A Télapó tud lőni, amivel a szellemeket hatástalaníthatja.
Beadás
Határidő: 2017. január 2. 23:59
Beadni a www.edutech.hu/hazi oldalon való feltöltéssel lehet. A kész fájlt csomagold be ZIP kiterjesztéssel és sajatnevtelapo.zip néven töltsd fel az oldalon keresztül.
Scratch
A Scratch 2.0 ide kattintva letölthető